Proč přes léto spíše přibíráme?

Léto nám pomalu končí a my už jen vzpomínáme na teplé letní dny a vlahé noci. Vzpomínáme na dovolenou, zážitky, cestování a krásnou přírodu. Jenže to už je za námi, dny jsou kratší, rána i večery chladnější. S chladnými rány se vracíme opět ke společenskému oblečení, ať už do práce či do školy. A najednou zjistíme, že kalhoty málem nedopneme, sako je příliš natěsno a váha nám naše podezření potvrdí! Jak je to možné?

 

V létě máme hodně pohybu a jíme zdravěji

Ano v létě se většinou více hýbeme a snažíme se jíst jen lehká jídla. Věděli jste však, že léto je po Vánocích tím nerizikovějším obdobím, kdy nejvíce přibíráme? Jak je to však možné, vždyť je všude dostatek čerstvé zeleniny, ovoce a vydatná jídla v horku nepřipadají v úvahu?

Co děláme špatně?

To, že přes léto spíše přibereme, je dáno více faktory. Mnohé z nich jsou způsobené tím, že nemáme pevný denní režim. Dlouhé teplé dny jakoby lákají k delšímu posezení s přáteli na terase, grilování dlouho do noci a po celodenním výletu k pozdním večeřím. A to není všechno…. Protože jsou teplé dny, dopřáváme si smetanové zmrzliny, chlazené pivo, alkoholické drinky apod. Říkáme si, že přece jsme si trošku zacvičili, proběhli se, chodili na procházky…jenže ono to vlastně nestačí a to nám nějak nedochází. No a což teprve báječné pobyty u moře all inklusive, to si teprve chceme užít veškeré nabízené pohoštění a pak jen v klidu odpočívat na pláži.

 

Jak dohonit končící léto?

Léto už končí. Co se stalo, nejde vzít zpět. To ovšem neznamená, že nemá cenu něco změnit. Naopak! I když jsme přes léto něco přibrali, není to nevratné. Stačí změnit jen trošku sem tam něco.

Co můžeme změnit?

  • Jídlo – není důležité, jak často jíme (někdo preferuje 3 jídla denně, někdo 5), ale důležité jíst vždy ve stejný čas a jíst správně. Dívejte se na to, co jíte, zajímejte se co obsahuje a čtěte etikety. Vychutnávejte si jídlo přiměřeně, bez počítače a mobilu.
  • Dostatek tekutin – pokud počítáte do pitného režimu vše, co je tekuté, dostanete se sice na pěkná čísla, ale pro své zdraví toho moc neuděláte. Káva, slazené limonády, alkoholické drinky, pivo apod. spíše přidávají na celkovém příjmu energie a ostatní Vaše jakkoliv zdravé aktivity přijdou vniveč. Když už si chcete posedět s přáteli, nahraďte alkoholický drink za dobrý džus, domácí limonádu nebo nealkoholické mojito. Platí ale, že obyčejná voda, je pro Vaše zdraví naprosto nejlepší. 
  • Oslaďte si život – ano, oslaďte, ale rozumně. Nemusí to být smetanová zmrzlina, jahodový koktejl, zákusek….Zkuste po obědě kousek hořké čokolády s vysokým obsahem kakaa. Budete překvapeni, jak krásně zažene chuť na sladké a navíc dodáte tělu prospěšné antioxidanty, zlepšíte si mozkovou činnost a dokonce i snižujete riziko kardiovaskulárních onemocnění.
  • Pohyb – dnes existuje mnoho aplikací do chytrého mobilu a každý si jistě najde svůj plán, jak své tělo rozpohybovat. Ať jde o počítání kroků za den (mělo by to být 10 000), běh, posilování, hraní týmových sportů apod. Je třeba alespoň 2x týdně si dát hodinu sportu – jakéhokoliv a zapotit se. Dvě hodiny týdně není nic hrozného - vždyť pokud to srovnáme s časem stráveným u počítače, televize atd., můžeme to dokázat. Ještě lepší je věnovat se aktivnímu pohybu minimálně půlhodiny denně. 

 

Zaujal Vás tento článek? Poznáváte se v něčem také? Zajímáte se také o to, jaké jídlo je nejvhodnější a jaké má složení? Nabízíme Vám pro začátek pomoc – zkuste jeden týden s našimi produkty řady Komplet Menu. A pak zhodnoťte, jak Vám jídla prospívají. Porce jsou sestaveny tak, aby byly nutričně vyvážené a pokryly základní energetickou potřebu. Vy se tak o jídlo už starat nemusíte a můžete se soustředit na ostatní body důležité ke zlepšení Vašeho zdraví i postavy.

 

 

  Napište příspěvek

Slouží pouze pro odpověď, nebude nikde zobrazen.

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace