Vliv soli na lidské zdraví

Sůl je velmi důležitá pro správný chod organismu. Jak se však řiká, všeho moc škodí. Solení není výjimkou. Prozradíme vám i to, jakým způsobem solíme my naše jídla.

Nezbytnou součástí naší stravy jsou minerální látky, které jsou potřebné pro správné fungování lidského organismu. Tělo si je nedokáže samo vytvořit, proto je přijímá prostřednictvím stravy a tekutin.

Kuchyňská sůl, též chlorid sodný, je bezesporu nezbytnou minerální látkou, kterou je vhodné zařadit do denního stravovacího režimu. Sodík a chlór, obsažené v klasické kuchyňské soli, jsou velmi důležité pro udržování potřebné výše krevního tlaku, dále jsou potřebné pro správnou funkci srdce, nervů a svalů. Stručně řečeno, bez dostatečného příjmu sodíku a chlóru tělo nebude fungovat, jak by mělo. Nadměrné množství soli naopak negativně působí na kardiovaskulární systém a poškozuje funkci ledvin. Průměrný denní příjem soli by se měl pohybovat v rozmezí 2-4 g v závilosti na fyzické námaze.

Solíte hodně nebo málo?

Velmi často se nás ptáte, proč nesolíme více. Prvně je potřeba říct, že každý má pomyslný práh slanosti jinde. To je způsobeno jinou citlivostí chuťových buněk. Právě v pocitu nedostatečné slanosti vzniká začarovaný kruh neustálého zvyšování potřeby soli v jídle. Protože se snažíme připravovat naše jídla tak, aby chutnala každému, vycházíme z předpokladu, že vždy je možné si jídlo trochu přisolit podle vlastní potřeby. Naopak s přesoleným jídlem se dá už těžko něco udělat.

Jak solíme naše jídla?

Pro každé jídlo máme vytvořenou vlastní normu na množství soli. Někdy je však potřeba přisolit- na scénu pak přichází degustační kuchař, který přidá sůl podle chuťové potřeby. Všeobecně však solíme méně tak, aby byla naše jídla vhodní i pro dietní stravování a pro nejmladší strávníky.

  Napište příspěvek

Slouží pouze pro odpověď, nebude nikde zobrazen.

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace